0000100020 |
L’aplicació de la intel·ligència artificial a les aules per a un aprenentatge inclusiu des d’una perspectiva interseccional |
2023-2024 |
Taller. Secundària Obligatòria i batxillerat |
|
|
|
25/6/2024 - 28/6/2024 (10 hores) de 17:00h a 19:30h |
|
U UdL Campus de Cappont. Edifici polivalent |
|
C/ Jaume II, 71 (Lleida)  |
|
|
Format |
Presencial |
Organització |
ICE de la Universitat de Lleida
|
| |
|
|
| |
Inscripció |
01/09/2023 - 25/06/2024 |
|
|
Descripció i Metodologia: |
Formació pràctica per aprofundir en diferents tipus d’estratègies de l’aplicació de la intel·ligència artificial (IA) a les aules per a un aprenentatge inclusiu des d’una perspectiva interseccional.
Es duran a terme 4 sessions presencials. La tasca per assolir l’acreditació consisteix en el disseny d’una proposta didàctica que integra la tecnologia aplicada a l’ensenyament artístic amb perspectiva de gènere a l’aula. Les propostes es presentaran en la darrera sessió.
La formació està vinculada al programa #ACTFEM (un programa escènic tecnològic d'activisme social amb incidència acadèmica), i es portarà a terme per professorat universitari de la Universitat de Lleida (UDL) i la Universitat Oberta de Catalunya (UOC). Així mateix, la formació forma part d’un projecte de recerca, que compta amb el suport de “l'Instituto de las Mujeres”. El projecte de recerca té com a principal objectiu elaborar una guía didàctica (un Toolkit digital) amb una sèrie de recursos educatius que ajudin el professorat i l’alumnat de secundària a reflexionar sobre qüestions ètiques de l'aplicació de la IA en l’aprenentatge i en la vida; a més de combatre els biaixos de gènere i d’altra naturalesa en l'ús d'eines i aplicacions digitals que es nodreixen de la IA.
|
| |
Objectius |
- Introduir eines i exemples educatius de la intel·ligència artificial amb un enfocament artístic i de perspectiva de gènere a l'aula
- Reflexionar sobre experiències i preocupacions amb la intel·ligència artificial a l'aula
- Analitzar les necessitats i preferències del professorat per a toolkits educatius per elaborar activitats de tecnologia aplicada a l’ensenyament artístic amb perspectiva de gènere
- Generar propostes didàctiques transversals i interdisciplinàries que permetin la integració de tecnologia aplicada a l’ensenyament artístic a l’aula amb perspectiva de gènere
|
| |
Continguts |
Sessió 1: Estratègies per elaborar activitats de tecnologia aplicada a l’ensenyament artístic amb perspectiva de gènere
Sessió 2: Experiències i reptes sobre l’ús de la intel·ligència artificial com a eina educativa
Sessió 3: Principis i pràctiques de la pedagogia enfocada a la igualtat de gènere
Sessió 4: Recursos educatius STEAM amb perspectiva de gènere adreçats al professorat de secundària
|
| |
Avaluació |
Assistència i seguiment de les tasques.
|
| |
Requisits de certificació |
Assistència i seguiment de les tasques.
|
| |
E-mail |
joan.tahull@udl.cat
|
| |
|
|
Calendari |
Sessió 1 |
dimarts |
25/06/2024 |
1700 |
1930 |
Sessió 2 |
dimecres |
26/06/2024 |
1700 |
1930 |
Sessió 3 |
dijous |
27/06/2024 |
1700 |
1930 |
Sessió 4 |
divendres |
28/06/2024 |
1700 |
1930 |
|
| |